This is our land!!!

Bendera Malaysia

Friday, March 18, 2011

menunggu saat kehadiran orang baru...

Dah dua hari wife aku yang menunggu saat-saat due ni mintak buah durian,untuk tidak menghampakan aku belilah dua ulas yang dalam pack tu bagi rasa,mana bole banyak-banyak,esok mintak lagi belilah sebiji bagi dia makan puas-puas. Pkl 4 pagi dia tak bole tido,rasa sakit perut,la nak bersalin dah ke?tanya dia le tahan ke tak?dia cakap ok,so sambung tido sedar-sedar pagi nak pegi keje tengok macam tak bole dibiarkan ni...
Wat keputusan hantar je lah pegi hospital,karang dah sampai tempat keje nak patah balik bercinta dengan jammed pulak,usha hospital ampanglah dekat pun dekat. Sampai je kat hospital ampang ni terus daftar kat tempat pendaftaran untuk check wife aku sakit memang nak bersalin ke sakit makan durian banyak,wat check up dalam setengah jam,nurse panggil aku wife aku memang dah dekat nak bersalin dijangka dalam pukul 2 ptg,cik bole naik ke tingkat 4 dewan bersalin tapi tak bole bawak kanak-kanak,owh sudah anak aku sape nak jaga ni?
Ok relax,dalam pukul 2 ptg sempat lagi aku antar anak aku suruh orang tua jaga,jam sekarang pukul 930 pagi,bgtau wife aku nak pg ambik mak,then aku terus drive ke seremban ambik org tua aku sampai seremban dekat-dekat pukul 1115,terus pick up orang tua aku balik ampang sampai dalam 1330,terus pegi wad bersalin tingkat 4,nurse tu cakap wife aku dah bersalin alamak tak sempat nak tgk,mintak maaf ye cik tak bagitau,takpe lah asal semua selamat,baby girl lagi alhamdulillah selamat semua,pegi dekat bilik dia aku pun qamatkan,syahdunya melihat kelahiran orang baru,TETAPI AKU TERTANYA-TANYA MENGAPA TERGAMAK ADA MANUSIA YANG SANGGUP MEMBUANG ZURIAT MEREKA MACAM BARANG TIDAK BERHARGA SUBHANALLAH....



Newborn 14/03/11  1130 pagi...


pintu masuk...


hospital ampang...


menarik...


pandu arah banyak tak bimbang sesat...


sempat qamat  tp lewat cikit...


posing ngan baby...


wad 4C katil no.19...


makanan hospital sedap jgk...


dah bole dicharge 15/3/11


yess,akak dah ade kawan...ade rezeki tambah lagi...


Peringatan!!!
Bagi bakal-bakal ibu yang nak menunggu saat bersalin,hospital ampang is the best,kelengkapan dan layanan A,doktor wanita yang menyambut kelahiran bayi anda insya allah,kalau pegi kat swasta bolelah kalau ade budget lebih karang scissor kenalah rm5 ribu heheh...sekian...







No comments: