This is our land!!!

Bendera Malaysia

Wednesday, March 23, 2011

Minyak pada bangkai jadi bahanapi dan gas...


Begitu juga semua tumbuh-tumbuhan yang hidup dan mati silih berganti dan sambung-menyambung selama berjuta-juta tahun. Minyak yang terkandung di setiap tumbuh-tumbuhan tersebut juga meresap ke dalam bumi,dan minyak tersebut maka Allah jadikan berbagai-bagai bentuk jenis bahan api dan gas untuk keperluan hidup manusia suatu masa kelak.
Dan begitu juga dari berjuta-juta tahun lamanya bumi ini dipenuhi oleh bangkai-bangkai binatang yang reput,dan tumbuh-tumbuhan yang mati dan reput,dengannyalah kerak bumi menjadi menebal,dan barulah bumi tersebut dinamakan tanah,ia menjadi sumber tumbuh-tumbuhan hidup subur seperti yang kita lihat kenyataannya sekarang. Maha Suci Allah SWT yang Maha Pentadbir Bumi dengan sekalian kandungannya dengan pentadbiran yang amat teliti dan teratur.
Setelah psarana untuk keperluan hidup manusia telah disediakan Allah di bumi,maka Allah memberitahukan kepada para malaikatnya,bahawa Dia akan menciptakan seorang Khalifah di permukaan bumi!Malaikat membantah dengan katanya,"untuk apa Engkau ciptakan manusia menjadi Khalifah di muka bumi,padahal ia akan menumpahkan darah dan berbuat huru-hara saja."Berfirman Allah, "Sesungguhnya Akulah yang lebih mengetahui apa yang kamu tidak ketahui."
Allah kemudian memerintahkan kepada Malaikat Jibrail,Mikail,dan Israfil pergi ke bumi mengambil tujuh jenis tanah untuk dijadikan lembaga/tubuh Adam,dan setelah tiga Malaikat itu melakukannya lalu tanah bumi tersebut tidak mahu dan membantah,lalu Allah memerintahkan tugas itu kepada Malaikat 'Izrail, dan Izrail melaksanakannya sehingga tujuh jenis tanah tersebut dapat dikumpulkannya dalam syurga.Para Malaikat yang diperintahkan untuk membentuk dan membuat tubuh Adam,semua mereka terpinga-pinga kerana tidak tahu rupa bentuk macam mana harus dibuat. Lalu Allah memerintahkan salah seorang daripada malaikat itu pergi ke "Loh Mahfuz" untuk mengambil contoh,dengan mengikuti contoh tersebut maka mereka bentuklah tubuh/lembaga Adam. Maha Kuasa Allah SWT. -Raflis Sabirin-

No comments: