This is our land!!!

Bendera Malaysia

Wednesday, March 30, 2011

Realiti kehidupan...

Isnin sampai rabu aku ada seminar 3hari dekat cititel express chow kit,oleh sebab tak jauh dari rumah aku check in je lah,abis seminar cabut balik umah kat hulu kelang,dah kawin kalau bujang tak balik umah pun takpe heheh...esok kira last day seminar akulah nampak gayanya...
Ok nak dijadikan cerita memang takde ape2 pun cuma aku rasa kagum dengan asam garam kehidupan dua wajah di sebalik keindahan bangunan hotel di bahagian depan terselindung pemandangan yang aku pun tak sangka dapat lihat dan rakamkan,alah bukan cantik sangat pun hotel ni tapi bolelah kalau nak dibandingkan dengan bahagian belakangnya,memang menakjubkan...
Aktiviti malam kawasan sekitar pun memang hidup yelah ada pasar malam ala2 uptown yang rata-rata peniaga dia mat bangla,wa majulah depa skrg ada bisnes sendiri,aku agak dalam 70% bisnes kat cni di kongker oleh mat bangla dan mat indon,dah orang kita mane ntah gamaknya,orang kata dulu chow kit kita punya skrg majmuk sungguh,1 Malaysia. Cerita banyak pun tak gune meh kita tengok picture yang sempat diambik gune hp yang agak2 nampak smart tu aku cilok kat google....


mula-mula aku ingat seminar kat cititel mid valley hahah,nasib baik tak pegi sini...


dekat sini rupanya jalan chow kit...


pemandangan waktu senja dari bilik hotel...


malam yang indah di bangunan kebanggaan Dr M...


malam yang makin larut...




inilah yang nak dijadikan cerita,tengah take5 tengok dari tingkap dewan seminar terpancarlah keindahan belakang hotel,dengan bangunan yang direnovate sendiri,dah tentu-tentu tak selamat nak duduk tapi bole ada bekalan air dan letrik???jadik faham2lah apa lagi kalau macam ni bole berlaku depan-depan mata je...penguatkuasaan yang lemah,yang duduk tu majoriti pendatang asing ntah ade permit ntah x...gambar yang bawah tu depannya ialah kedai makan,kalau diperatikan ada ikan bakar dan air kumbahan yang turun dari tingkat atas terpercik sekali ke ikan bakar menjadi perisa tambahan bagi menaikkan selera orang yang makan di premis tersebut heheh...


break untuk lunch aku makan kat tepi tingkap dapat tengok orang lalu lalang dan kesibukkan traffik masa waktu puncak,dan tengah sedap menjamu selera datang brader ni,dia dengan penuh perasaan meluahkan hatinya walaupun aku tak dengar tapi dia rakyat Malaysia yang hidupnya terbiar dan perlukan pembelaan,kalau dia ada anak,malanglah anak-anaknya membiarkan orang tuanya dalam keadaan sebegini,tapi kita tak cukup prihatin sebab pemandangan sebegini dah menjadi lumrah dan realiti kehidupan di kota yang mencabar dan penuh kepalsuan,sekian...








No comments: