This is our land!!!

Bendera Malaysia

Monday, March 21, 2011

Wujud dulu binatang sebelum manusia...


Setelah permukaan batu(bumi)beransur tebal oleh lumut dan batu yang mereput,maka Allah menebarkan benih tumbuh-tumbuhan dengan pelbagai jenis spesies seperti tumbuhan yang berbatang besar dan kecil,yang berakar,rumput-rumput dan benih tumbuh-tumbuhan lain yang dibawa dan ditebarkan oleh angin dan hujan,lalu tumbuh-tumbuhan itu hidup subur,membesar dan menjalar serta menghasilkan benih.Setelah tua,menguning,berlumut pula,lalu gugur menyembah bumi dan teus mereput menjadi tanah pula,ia sebagai tambahan untuk ketebalan kerak bumi seperti halnya lumut dan batu mereput,dan disambung pula oleh generasi benih tumbuhan baru yang berganda banyaknya berbanding generasi terdahulu yang hidup subur hingga sampai masanya gugur dan reput lalu menjadi tambahan kerak bumi pula.
Begitulah seterusnya sambung menyambung memakan jangka masa jutaan tahun lamanya sehingga kerak bumi semakin menebal,Maha Suci Allah SWT yang menciptakan sesuatu dengan sempurna sukatan dan timbangannya,sempurna rencana dan pelaksanaannya.
Setelah kerak bumi mula menebal,dan tumbuh-tumbuhan pun telah tumbuh menghijau silih berganti,maka Allah setelah mewujudkan berbagai-bagai jenis binatang kecil dan besar yang berkaki dua dan berkaki empat,yang berjalan dengan perutnya seperti ular,ulat dan cacing,yang bersayap seperti burung-burung  dan lainnya berkembang biak di permukaan bumi. Mungkin pada zaman itu seekor semut jauh lebih besar daripada saiz semut sekarang,seekor ular lebih besar dari sekarang. Ini sesuai dengan usia manusia ratusan tahun.
Pendek kata pada zaman awal kehidupan tumbuh-tumbuhan di bumi,semua binatang besar-besar belaka,dan mungkin inilah yang disebut-sebut orang zaman dinosaur dan pada zaman manusia kera,bigfoot dan mawas yang para ahli saintis sekarang banyak menjumpai rangka dan tengkorak binatang tersebut ,dan hasil dari penyelidikan mereka sehingga mereka beranggapan bahawa manusia telah ada wujud jauh sebelum Adam a.s diciptakan dan sehingga kebanyakkan pakar barat dan saintis termasuk Darwin beranggapan bahawa manusia berasal dari kera atau monyet.
Sejak mula bumi dihuni oleh binatang besar dan kecil,yang binatang tersebut mati bersambung-sambung generasi sampai era kehidupan manusia pertama Adam a.s menghuni bumi,semua minyak yang terkandung pada bangkai binatang itu lalu menyerap ke dalam celah-celah bumi dan terkumpul di tempat-tempat yang terendah dari lapik-lapik bumi.  - Raflis Sabirin-

No comments: