This is our land!!!

Bendera Malaysia

Sunday, September 9, 2012

Ikut hati mati,ikut rasa binasa...


Masalah tidak pernah kau penat mengejarku,aku perlukan masalah untuk membuat diriku matang dan cekal dalam meneruskan survivalku di bumi Allah yang sementara ini,sebenarnya diriku terlalu lemah kerana tidak semua masalah dapat aku tangani dengan akal yang waras,memang ikutkan hati mati,berkata-kata tidak semudah menghadapinya,juga tidak semudah dengan hanya melihat dan menghamburkan kata-kata perangsang yang indah-indah. Terasa tersangat kerdil dan kecil,hanya masalah yang demikian tidak dapat ditangani ibarat ditelan pahit diluah sayang,Masya Allah beratnya masalah...kenapa masalah sentiasa silih berganti satu persatu...ya memang ujian ini semua ujian,tapi aku terlalu lemah kelemahan ini telah meliputi semua yang ada dalam diriku ini...andai aku ikutkan rasa pasti binasa itu adalah raja segala kejahatan...hampir-hampir rasanya untuk bersikap sedemikian...Ya Allah tunjukkan aku jalan yang lurus dan benar,janganlah kau biarkan hambamu ini terus sesat dan terus bergelumang dengan maksiat...rasa aku lahir dari hati yang marah dan kecewa mana mungkin hasilnya baik dan memuaskan hati yang tidak pernah puas...makin dalam aku fikir makin aku tersesat dalam lubang hitam kotak fikiranku...aku sesat aku lemas keliru kecewa dan apa sahaja yang aku tidak dapat luahkan...yang pasti aku terlalu kecewa kerana aku tidak dapat apa yang aku harap-harapkan...Allah maha pengasih dan maha penyayang...ampuni dosa-dosaku Ya allah...aku harap dapat pejamkan mata untuk seketika dan bila aku sedar semuanya akan pulih seperti sediakala...asalkan aku tidak ikut hati mati ikut rasa binasa...sampai bila boleh bertahan Allah sahaja yang mengetahui...

No comments: