This is our land!!!

Bendera Malaysia

Wednesday, November 14, 2012

Aku pengembara...

 
Aku rasa diri seorang pengembara,merentasi masa,merentasi zaman dimensi yang aku cipta sendiri...penat,kecewa dan putus asa apa lagi yang boleh didambakan dengan perasaan aku sekarang ini...bercampur baur antara jelas dengan kesamaran,antara sedar dengan tidak. Hinggakan mahu sahaja rasanya aku berhenti dalam pengembaraan ini,tetapi kenapa harus mengagalkan diri sendiri?sungguh bukan itu niat asalku dalam perjuangan mungkin ianya satu pengharapan,oleh kerana terlalu mengharap tidur tak lena bagai bermimpi di siang hari...andai ini semua bukan noktah yang muktamad boleh kiranya aku mulakan kembali walau berseorangan kerana bila berkumpulan rambut sama hitam hati lain-lain. Antara agenda dan matlamat,antara cita-cita dan nafsu...sungguh keikhlasan memang tidak boleh diukur dan tidak boleh dikalibrasi andai jarumnya tidak berada pada bacaan yang tepat...luahan rasa yang hanya dibaca oleh diri sendiri sebagai pengubat hati yang lara...mententeramkan jiwa yang bergelora yang memberontak yang menjerit dalam mulut yang tertutup dalam kotak besi yang dikunci rapi...sungguh pengembaraan seterusnya akan menjadi bertambah menarik kerana ianya bakal memberi petanda mana kawan dan mana lawan...kawan akan ku kenang setiakawanmu lawan akan ke kenang kerana semangat melawanmu...angin timur utara barat dan selatan sudah sampai masanya untuk pengembaraan seterusnya....

No comments: