This is our land!!!

Bendera Malaysia

Tuesday, July 26, 2011

Pergi tak kembali,kematian yg pasti...

Dah lama aku tak cerita merapu tentang aktiviti diri sendiri,takde modal dok share link orang lain je la tapi sebagai info yang berguna takde salahnya untuk renungan...
Semalam lepas isyak cadang la bawak anak2 ngan isteri kuar jalan2 beli la ape2 yg patut baru dapat gajikan heheh...dah smpai la tmpt yg dituju ambik checklist barang yg nak beli,sempat la ambik 2-3 barang ada call masuk kat hp wife aku,wife aku cakap opah dah meninggal jap tadi,innalillahiwainnailaihi rojiun kepadanya kita dtg kepadanya juga kita kembali,setiap yg hidup pasti akan merasai mati...
Kena tukar plan balik la gamaknya nak menjalankan fardhu kifayah,dalam perkara mengurus jenazah sebagai contoh andai kata ade 10 orang dalam sebuah kampung tidak menguruskan jenazah tersebut maka 10 orang la berdosa,andai kata 1 orang dari mereka menguruskan jenazah tersebut maka terlepaslah 9 orang tadi dari dosa,begitulah yg aku paham masa belajar dulu kalau salah tolong bagitau manelah tau ilmu agama xtinggi mana...aku ambik cuti la 2hari untuk urusan selanjutnya,pada keesokkan harinya...
Alhamdulillah segala urusan jenazah berjalan dengan lancar,dimandikan,dikapankan,disolatkan dan diiringi oleh pelajar-pelajar tahfiz maaahad al-ridzuan,selesai disolatkan terus ke kubur untuk dikebumikan,aku memvolunteerkan diri untuk turun ke liang lahad manetau bole menginsafkan aku yang banyak dosa ni insya allah...
Memang terasa sayu hati bila mengenangkan saat2 bila kita dijemput oleh pencipta,taktau la bersedia atau tidak diharap kesudahan yang baik bila mana aku dijemput nanti insya allah,selesai dikebumikan dan ditalkinkan,berkemas untuk pulang,7 langkah kami semua meninggalkan arwah keseorangan di dalam kubur mungkar nangkir menjalankan tugasnya,kematian yang pasti mungkin esok lusa tak pun beberapa saat je manelah kita semua tau...al-fatehah semoga roh arwah dicucuri rahmat...amin yarabbal alamin...














buat kerja ikhlas kerana allah,fi sabillillah....
                                                                   
                               

Tuesday, July 19, 2011

Pokok Gharqad/Boxthorn (Pokok Yahudi)


TOLONG AMBIL PERHATIAN SEMUA UMATISLAM!! Hanya menyampaikan..... kalau sapa 2 yang nampak pokok Gharqad ada ditanam di Malaysia ni....harap2 dapat panggil majlis suruh tebang ok.... 

Nama lain Africanboxthorn. Hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi(di sebuah tempat)..."

Di masjid tempat aku bersolat terawih di sini, ada istimewanya kerana selepas salam kedua ada sedikit tazkirah sebelum disambung rakaat yang seterusnya. tazkirah ini taklama, cuma dalam 5-6minit sahaja, tetapi cukup memberikan pengajaran dan ilmu. malam ni, ustaz tersebut membaca sebuah hadith seperti di bawah.



hadith sahih riwayat Al-Bukharidan Muslim: 
"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi disebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad',




 kerana ia adalah pokok Yahudi". dengan masa yang agak singkat, beliau menceritakan akan gementarnya puak2 yahudi tentang kebenaran hadith ini, maka dengan rancaknya mereka sekian lama mencari tapak untuk menanam pokok-pokok gharqad ini, dan kini telah ditanam secara meluas di tanah palestin. betapa gilanya orang yahudi ini, yang menentang orang islam, tetapi dalam masa yang sama mempercayai kesahihan hadith ini. entah kenapa, hati aku teramat tertarik dengan hadith ini.

selepas solat terawih, aku masuk ke dunia cyber ini, mencari maklumat mengenai perkara berkaitan dengan hadith? tersebut. banyak artikel yang? terdapat dalam internet yang aku jumpa mengenai pokok gharqad ini, ianya juga dikenali dengan nama boxthorn. dalam banyak2 halaman internet yang paling menarik perhatian aku ialah halaman kerajaan yahudi ini sendiri di israel .

halaman ini ialah JewishNational Fund.( ) dari maklumat yang ada di halamanitu, yahudi ini ada satu dana kebangsaan yahudi yang khas untuk penanaman pokok!!!bayangkan, satu dana kebangsaan khas untuk tujuan tersebut disamping TUJUAN UTAMAnya adalah mencari tanah untuk puak2 yahudi ini tinggal. 



ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek2 lain. wallahualam la pokok apa yg ditanam sebanyak 220 juta itu. tetapi jika benar, pokok gharqab ini yang ditanam mereka, maka sahlah yahudi ini sememangnya mengakui kebenaran Islam tetap tetap menentang Islam."

kredit ppim